Ehh, comme si comme ca

Jag har blivit sjuk! Sitter nu med fem tröjor, har druckit sju koppar thé med honung och har en massa och städa. Jag gick nyss och köpte två pain au chocolat och stoppade i mig båda två på en gång, förtjänar jag! Funderar på om jag ska dammtorka hyllorna nu medans Daniel är borta på äventyr, tänk vad glad han skulle bli. Eller nja, så himla glad kanske han inte blir men då är en städ-grej urvägen iallafalla.

Puh!

Idag på avslutningen fick vi ha de fåniga dressarna och hattarna, Lärarna hade om möjligen ännu fånigare kläder, klurigt att ta kort på men vi har en film på Daniels kamera från "ett opera framträdande" men jag vet varken hur man laddar upp film eller vart karln har sin kamera. Tillbaka till avslutningen, vi fick våra namn och nationaliteter upplästa sådär högt, sedan fick vi gå fram till en lärare eller rektor eller professor eller vad tusan det nu var och fejk-artighets-prata, sen kom det en kvinna och knäppte kort på oss.

Min konversation löd såhär :
Mannen med den lustiga kostymen och medaljerna på bröstet : Bonjour
Jag : Bonjour Monsieur
Mannen : Det är ett bra betyg det här
Jag : Ehh, si sådär (för så himla bra var det verkligen inte)
Mannen : Men jo, det är ju första gången du läser franska, eller?
Jag : Jo
Mannen: Ska du stanna i Paris och läsa mera?
Jag: Nej!

Sen vände han sig mot kameran så tog vi kort med mitt diplom emellan oss, kändes himla fjantigt alltihop men lite roligt också. Självklart hölls konversationen på franska (därav mina korta svar).



Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0