Fruktdeal och tattar-Tati

Jag började denna dag med en joggingtur. På grund av att det bor några fler än vi i Paris så finns det inte så många stora parker i närheten av oss, så jag brukar få springa på boulevarderna. Det är mycket trevligare egentligen (kanske inte för knäna) eftersom man får se så mycket. Man upptäcker också en hel del nytt. Idag såg jag under metrorälsen att det var en hel del folk och när jag kom närmare visade det sig vara en stor marknad. Jag orkade inte utforska då, men gjorde det senare med Anna. Det visade sig vara matmarknad. Jag och Anna var lite sena så de höll på att stänga, och därför reade de ut bl.a. frukt och grönt. Anna och jag fick ca tio persikor och 8 avokado för en euro. Verkade ju såklart vara en bra deal då, men det blev mer osäkert vid en närmare titt, 10/10 persikor var bruna inuti och 4/8 avokado likaså. Lite snopet sådär, men man får ju inte vara bitter, fyra avokado för en euro är ju faktiskt ett kap!

 

Vi var även in i en affär som hette Tati. Det är billigt, men allt är gräsligt, ohyggligt, avskyvärt, vedervärdigt och förskräckligt (orkar inte komma på mer). Dock tyckte Anna att det var ganska sjysst så vi blev till mitt beklagande kvar där ett tag. Nära att Anna köpte ett genomskinligt linne, hon kom nog lite i ”tati-stämning” för en stund. Som tur var vaknade hon ju upp!

 
Innan trippen var slut var vi även till Marais. Alltid lika trevligt och fint. Men alla falafelrestauranger var stängda, frågan är varför. Måste vara att det är någon speciellt dag för judarna. Får klura på den.

 

A la prochain!

 

Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0