Paris-företeelser - PSG

Jag tänkte fortsätta i dåtid, då jag mest jobbar nu för tiden och inte har tid att uppleva. Jag kommer hem, äter och går och lägger mig. Men nu är det ju helg så därför så blir det säkert lite livskvalitet i alla fall!

Jag har varit på fotboll två gånger i Paris, en gång för två år sedan med min syster (PSG - St Etienne 0-2) och för tre månader sedan med min engelska mate Alex. I första matchen fick jag se en cykelspark resulterande i mål, dock för fel lag ju, men man uppskattar alltid lite konst! Andra matchen, nu i våras var ett riktigt sömnpiller: 0-0 mot Monaco (och inte ett Monaco som det varit, utan ett Monaco som slutade fjärde sist). PSG, eller Paris Saint Germain som de heter men som ingen orkar uttala, spelade om en UEFA-cupplats men blev för försiktiga och fick skylla sig själva, sannerligen en besvikelse. PSG är ett av de största lagen antagligen ekonomiskt och supportermässigt i Frankrike, men de är större på papperet än i verkligheten, anser jag.

Även om inte PSG vinner så är stämningen alltid bra. Har ni vägarna förbi Paris så kan det helt klart vara en god idé att se klasspelare som Makelele och Giuly, samt bubblare som Hoarau. Sedan kan det ju vara kul att skryta med att man har sett Rothen, Luyindula, Kezman och Coupet också. Ta er till Parc des Princes och se Paris stolthet!

Här några bilder från senast.






Snart åker sjalen ner från väggen igen och det blir time for business. Funderar på att försöka få biljetter till matchen mot Lyon den 20/9, om plånboken tillåter dvs. Jag lever till nästa löning (vilken förhoppningsvis infaller imorgon) på tretton euro Jag är ju ändå en yngling i Paris, det hör ju till...



Allez Paris!


Fotnot: PSG ligger trea efter tre spelade matcher.

Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0