Puss Paris

Salut!
Efter ett minst sagt fantastiskt välkomnande vid tågstationen av min underbara familj, efter min brors 34 års kalas, efter att ha fått hemmalagad vegetarisk lasange, efter frukost på ikea med mamma och mormor, efter att förstört mammas modem och efter ätit mig illamående av lösgodis så känner jag mig som hemma här i Gävle. Att komma hem känns mysigt, det är så juligt och fint, varmt inomhus, kallt där ute och snö!

Jag har haft det väldigt bra i Paris, ätit många bakelser (en dag så mycket tiramisu efter en citronpaj så jag spydde en hel natt) jag har besökt otroliga kyrkor, sett La Tour Eiffel från skolfönstrer varje dag, svurit över fransk grammatik, strosat runt i parker och fått nya fina små vänner.

Jag har även lärt känna Daniel och han har visat sig vara en hejdundrande kille! När jag var ledsen eller arg sjöng han sånger som fick mig glad, ibland hittade han på egna texter som "han tog av sig sin kavaj, sparka av sig båda skorna och hoppade på bussen" ibland fotbollsvisor och ibland rap.

Jag hoppas att  ni som läst denna blogg fått er en liten smakbit av Paris och jag tycker att det har varit roligt att få dela med mig av min vardag till er med mina bilder och texter. Men nu är äventyret slut och jag tackar för mig.

Vi låter bloggen finnas kvar, så om ni blir lite sugna på paris är det bara att skriva in www.danielochannaiparis.blogg.se

Puss Paris, puss alla kyrkor och klockringare, puss Lundare, Stockholmare, Trollhättisar, puss alla gatumusikanter, puss alla bagare, puss Mayra och Maggie, puss fina parker och fantastiska byggnader, puss Daniel, puss alla fina små fik, puss Eiffel tornet och puss Starbucks!
,

Om ni vill fortsätta höra om mina upptåg, äventyr, kakor och vardag så är ni välkommna till min blogg

Anna


Kommentarer
Postat av: Kling

Så tråkigt, har följt bloggen ett tag och den var underbar ska du veta!

2009-12-18 @ 23:35:33
Postat av: Anna

Tack! Vad roligt att höra!

2009-12-19 @ 10:27:59
URL: http://annacharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0