För övrigt...

.... har jag fruktansvärt bråttom från jobbet varje dag för att komma till Sorbonne. Dock så bestämmer sig ibland tågen och framför allt 4:an för att inte funka. Jag blir allmänt matt och trött och utbrister:

-          Men fan, i helvetes jävla skit!

Flickan framför svarar:

-          Jaha, du är svensk?

Hon visar sig vara norska och vara här för att plugga via ERASMUS. Vi konverserade under en stund och jag insåg att jag nog inte kan svära obehindrat jämt, fast jag är i Frankrike. Man hör ändå svenska lite titt som tätt här i Paris. ”Vad världen är liten ändå, va?”

 

… klämde jag mig i dörrarna till metron när jag skulle från jobbet till lektionen och fick åka med en del av min väska kvar mellan dörrarna. Men, jag lever och kom i tid till min lektion. Mycket bra, mycket bra!

 

… är jag mycket glad över att omedvetet har blivit tjugo år gammal. Lite missnöjd dock över inte ha fått några presenter, men det är lugnt, ni kan skicka dem till Paris. No hard feelings, mes amis!



 


Peace out,

Daniel


Kommentarer
Postat av: hanna Lundin

härlig blogg du har tsm med anna, Daniel!!!

tjohooooooo

hoppas du mår bra. jag sticker på söndag kväll till nicaragua.



Viva la vidaaaaaaaaa

2009-09-16 @ 07:40:00
Postat av: Daniel

Hej Hanna!



Tack så mycket!

Wazaaaaa?



Jag mår bra, hoppas att du gör det med!



Jag tror och hoppas att du får det jättebra där borta. Gift dig inte med Rozzo (eller vad han nu hette...) och stanna kvar i all evighet, då blir det alldeles för ensamt för mig och Christina!



Vive la vie

2009-09-26 @ 21:11:54
URL: http://danielochannaiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0