gör inte det, inte det, inte det och heller inte det här ! ! !

Jag dricker kvällste med honung med musik av Lykke Li i bakrunden - härligt!

Idag har jag och Daniel varit på en marknad, jag letade på efter convers i mörkröd, ingen fanns i min storlek, Daniel är snäll och frågar på franska, jag står bredvid och ler, känner mig lika töntig och tafatt varje gång men snart så. Imorgon ska jag till Sorbonne för att få schema och klass, spännande!

Idag har jag även varit i svenska kyrkan i Paris för att möte för nya unga i Paris, jag fick tips om att inte bära kort kjol, inte vara ensam ute, inte dricka alkohol, inte stå och se vilsen ut med en karta i handen, inte åka taxi själv, inte vara vid vissa områden, inte titta män i ögonen, inte prata tillbaka om någon kille börjar prata med mig, inte låta någon betala min kaffe, just för att jag är tjej.
Bli nu inte orolig mamma, jag har det bra och tar hand om mig själv!

De berättade att i svenska kyrkan i Paris hade dom tidigare jumpa, det kunde man se för det satt krokar i taket, jaha tänkte jag, flott.



Här får ni min favorit låt med Lykke Li
den är fantastiskt bra, verkligen, så tryck nu på play och stäng av om du har annat ljud på:

Anna

Kommentarer
Postat av: michelle

det är ju just de sakerna man SKA göra om man vill träffa unga i paris, hähä. fina bilder ni lägger upp här! voguefesten såg fancy ut!

hoppas vi ses i helgen, kram

2009-09-11 @ 19:27:20
URL: http://www.michoiparis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0