Jag ursäktar mitt fruktansvärt dåliga bloggande!

Det har varit mycket de senaste dagarna, vi har haft besök, jag har pluggat mycket och varit trött så inget bloggande. Mycket roligt har hänt!

Som i fredags när min klass, nybörjare i franska ska presentera varandra inför klassen, en ryska berättade för oss att hennes ryska bordsgranne tycker om att ha samlag istället för att säga att hon tycker om att sova. En tjej i min ålder var tydligen skild vilket det blev stor dramatik runt där en kille snarast skriker " She has moooved on, pleeeace"samma herre fick även ur sig "can you just back off" riktat mot lärarinnan. Det var en rolig lektion det må jag säga, och nu har jag inte sagt allt vad som hände.

Igår var jag och shoppade med Maggi, en tjej i min klass, hon köpte jätte mycket prylar såsom skor, tröja och tunika. Jag köpte strumpor och en tröja. Ett butiksbeträde började prata svenska med mig, eller ja, väldigt dålig svenska. Han sa att han var trött och undrade om jag tittade på den vita stenen.

Jag ska lägga in fler bilder sedan som från den kvällen då vi var ute och åt, jag, Yee, Johan och Daniel. Lite trött idag, ute på klubb igår till klockan 5.30 då äntligen metron börjar gå igen.

Men såhär såg det iallafall ut den kvällen då Yee och Johan kom och vi bjöd på soppa.


Anna


Kommentarer
Postat av: Barbro

Jag bara veeeeeet hur kul ni har! Been there, done that! sommar-höst-vinter 1969-70. Glöm inte att kolla in La Cupole, Le Deux Magots, sådana berömda hangouts där man bara har råd med en Perrier, - har aldrig gått så mycket som i paris. Lycka till! Barbro

2009-09-21 @ 10:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0