Liberté, egalité, fraternité

Den här helgen är det i Paris ”Paris fête les Journées européennes du Patrimoine”. Detta innebär att de flesta offentliga byggnader är öppna, såsom exempelvis nationalförsamlingen, senaten och Sarkozys boning. Jag och Anna var igår på Assemblé National (nationalförsamlingen) med min syster, Emma, och hennes kompisar. Man kan ju säga att riksdagshuset här i Frankrike inte är som i Sverige. Det är definitivt mer glamour, som alltid. Det är som att många byggnader i Frankrike är redo att hysa Nobelmiddagen utan förberedelser, jag gillar det (även om det ska sägas att jag tycker att fransmännen slänger lite pengar här och lite pengar där, men landets prioriteringar orkar jag inte gå in på nu).




Jag och min syster i Assemblé National's salonger (julkortet fixat!)

 






Jag har ett ganska stort intresse för politik och tyckte därför att detta var väldigt intressant.
(Anna ville för övrigt inte vara med på bild: "Daniel, sluta, jag har inte tvättat håret idag!"
Nästa gång har hon förhoppningsvis tvättat håret.



Daniel

 


Kommentarer
Postat av: Musse

Ja, Jag säger då det...

2009-09-27 @ 20:56:38
Postat av: Daniel

Haha!



Var för längesen vi sågs och muttrade, vi får helt klart ta igen det nästa år, gå och harva på banan och kompensera det med klassikern: Ja, jag säger då det...

2009-09-29 @ 19:01:15
URL: http://uppgivenheten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0