min dag genom bilder

Dagen börjar med att Daniels syster Emma som bott med oss två nätter flyttar ut och ska få ner sin tunga stora väska från våran lägenhet som har smal trappa. Jag försökte vara trevlig och erbjöd mig att hjälpa till, men till sådan stor hjälp var jag nog inte.


Efter det duschade jag och lagade frukost


Idag är det den första september vilket betyder att man i Paris köper ett nytt metro kort, lättare sagt än gjort- Mitt betalningskort fungerade inte, jag fick lite små panik genom att jag skulle till skolan och skriva det där testet men allting löste sig! Jag tog ut pengar, betalade kontat och missade precis en metro så jag fick sitta och vänta några minuter på en annan.


Påväg mot lokalen där testet skulle göras mötte jag två danska tjejer som jag försökte konversera lite med, gick dåligt på svenska/danska , gick bättre på engelska. Svårt att ta upp kameran att knäppa kort på de två eller på lokalen men här har ni dörren in till sal 6 där jag skrev mitt test.


Efter testet tog jag metron till Sorbonne för att försöka få mina csn papper ifyllda men dom hade lunch stängt som jag förstod det så jag fick åka därfrån igen.


Jag åkte hem med metron, i en vagn där en man spelade låtar från Amelie filmen på dragspel, jag gav fyra kronor och knäppte ett snabbt och suddigt foto.


Hemma så har våra grann-duvor fått barn, det är iallafall vad vi antar:


Karin kom och hälsade på oss för att klippa mig, jag bjöd på middag


okej, inte så många bilder men det är första gången som jag försökter att dokumentera en dag, och idag har det regnat i Paris, ush!

Nu är jag trött och ska sova
Anna



Kommentarer
Postat av: Bear

Vilka muskler Emma, stiligt!

2009-09-02 @ 13:25:00
URL: http://www.crossfituppsala.se/bjorn
Postat av: karin

Åh vad maten var GOD!

2009-09-02 @ 16:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0