oooäa

Kvinnan framme vid katedern, vars namn jag inte kan utala trycker ett finger mot  sin näsa och gör ett konstigt ljud, för sedan händerna mot magen och gör ett om möjligt ennu konstigare ljud, och så fortsätter hon, flyttar händerna och gör sexton till liknande ljud och antar att jag ska förstå vad hon gör och sedan lära mig ljuden hemma.

Hallå?

Vi får sedan 59 stycken fraser ( dock är jag lite  osäker på antalet genom att några kan höra samman, jag vet verkligen inte) som hon vill att vi ska lära oss för idag då jag ska ha min andra lektion får jag bara ställe frågor på franska, inte engelska. Dessa fraser stod enligt mig slarvigt skrivet och utan översättning.

Hjälp!

Anna


Kommentarer
Postat av: mari

Jag vill inte låta taskig, men det heter katedern :)

(-Om du menar en sån där bänk som läraren sitter vid längst fram i klassrummet)

Kram, ha det bra!

2009-09-09 @ 09:52:28
Postat av: anna

Jag ursäktar min dåliga svenska!

2009-09-09 @ 10:07:37
URL: http://danielochannaiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0