Syphax

Igår var vi till bästa stället på alla sätt och vis (läs priset, 3 £ ölen). Syphax heter placet och ligger precis vid metrostation Notre-Dame de Lorett, denna ligger bara fyra stationer från vår hemstation, Lamarck Colaincourt. Vi hängde med en snubbe som heter Ludvig och som också pluggar franska. Det var första gången som jag träffade honom, men såhär i efterhand så kan jag säga att Anna hade scoutat honom väl, han var mycket trevlig, och gillar till och med fotboll. Annars så brukar svenska killar och tjejer här i Paris inte alltid gilla sådana saker som jag delvis gillar, typ sport och annat som egentligen är onödigt tjafs, men som ändå triggar mig och får mig att bröla av lycka respektive vrede.

Senare kom även en annan svensk som heter Emma, mycket trevlig hon med.Vi tog några öl. Anna drack saft-öl, är typ som öl som smakar sött. Det är precis som det låter bara att man har öl istället för vatten. Ganska avlägset för oss svenskar, det finns ju inget heligare för en svensk bruksgubbe än en öl i soffan.
Nästan bara Fransmän på Syphax och mycket trevligt. Ett namn att lägga på minnet, kanske.

Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0