bockar som getter

Jag har glömt att berätta för er hur det gick med de tre bockarna Bruse (som råkade bli de tre getterna Bruse för mig i min historia)  Jag försökte så gott jag kunde, fick nästan hela klassen att skratta (självklart för att historian var så roligt och inte för mitt utala på Bruse med franskt R nere i halsgropen, eller när jag blandade ihop verd så historien skulle kunna ha fått en helt annan handling om inte min lärare skrikit nej och stoppat mig) Hmm, är det någon fransk förstående som gärna vill läsa berättelsen om de tre bockarna (getter) Bruse á la Anna på franska så gör en kommentar så lägger jag upp den.

Idag så var det Bess tur att berätta hennes historia om "man hong", hon är från Taiwan som min vän Maggie men Bess är helt omöjlig att förstå när hon pratar genom att hon blandar engelska och kinesiska. Jag brukar mest bara le när hon pratar med mig och hoppas att det ska bli en kort konversation, inte för att verka otrevlig nu på något vis men jag kan för allt i världen inte förstå vad kvinnan säger till mig.

Jag ska gå och sova snart, först så får ni en till av Hello Kitty fotona. Min pose kommer ifrån att jag skulle få ett Hello Kitty halsband i fotot men jag fick aldrig något himla halsband, istället så fick jag en rosett.



Bonne nuit!
Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0