De tre bockarna bruse

Salut!
Jag har glömt att berätta vilken tortyr vår madame har bestämt sig för att utsätta oss nybörjare för. Alla i klassen måste framföra en liten berättelse på franska som vi ska ha översatt och skrivit ned på papper, papper som vi inte får ha med oss framme vid tavlan. Vi ska alltså stå där som nakna inför hela klassen och prata på franska i fem minuter.

 

Mon dieu! (herregud)  

 

Jag ska berätta min historia på torsdag och har tänk att de tre bockarna Bruse vore ett smart kort, då behöver jag bara lära mig en tredjedels saga genom att den som upprepar sig tre gånger. Vi får se hur detta går.
Jag ber de franska sagogudarna om nåd!

Anna


Kommentarer
Postat av: Rickard

Det blir nog succé

Kram Storebror Rickard

2009-11-10 @ 17:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0