Paris avec Isabell jour quatre

Vi startade dagen med ett besök på Djurens kyrkogård, där var det jätte fint, jag blev rörd och nästan grät för det var så fint var det med texter som "min hund var mer mänsklig än en människa" , "Min Kära Hund, du kommer alltid att finnas i mitt hjärta" och "Du var min enda vän, min lycka, min styrka och min klarhet. Tiden går men minnet av dig kvarstår / Din mamma Rebecca"

Där fanns många fina gravar, vissa hade gamla tennisbollar istället för blommor, andra hade väldigt utsmyckade gravar. Där fanns mest hundar och katter men även fåglar, kaniner och en kyckling.

Annars så var denna kyrkogård lite spöklik genom att det var väldigt många katter som sprang runt mellan gravarna. 
 

 Vi åkte sen till Marais men falafel stället som vi skulle äta på var stängt så vi åkte vidare Saint-Michel, åt falafel och besökte Saint Chapelle, en gotisk kunglig kyrka, helt otroligt vacker, dock fick jag inte lika vackra bilder. Vi hade turen och kom precis i tid till en engelskguide tur.

Vi besökte sedan fängelsemuseet där Marie Antoinette satt fängslad och fick en "Exposition produite par le Centre des monuments nationaux en collaboration avec le nouveau festival du Centre Pompidou" på köpet och bestämde oss för att göra egen konst :

Annar så såg "Exposition" -en ut såhär:


Nu var vi trötta så vi sökte upp Starbucks för en välbehövlig kaffepaus, de har fått julkoppar nu:

Slutligen besökte vi "Heliga hjärtats basilika" Sacré- Coeur innan vi gick hem och lagade mat.


Anna

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0