Läckage

Jag står och duschar och hör Anna säga: ”Daniel, sluta duscha, det har läckt ner nu igen!”. Vi har fått påhälsning av grannen under oss som nu för andra gången har knackat på och klagat skarpt över att det rinner ner vatten från vår dusch till hennes lägenhet. Förra gången, och denna, så gick jag och bad om ursäkt, men det är ju inte vårt fel. Den här gången fick jag se skadan, vatten hade runnit ner längs en vägg bredvid tv:n i deras vardagsrum. Senast ringde vår hyresvärd in sin allt-i-allo, Monsieur Kurtovic, som ”lagade” avloppet.

 

Vad jag vet så brukar man inte kunna fixa ett läckage mellan två våningar på två röda. Det finns nog en del mögel mellan våningarna vid det här laget, eftersom dessa vattenläckage har ägt rum tidigare, enligt grannen. Systematiska och praktiska som fransmännen inte är, så "lagas" nog det här läckaget på två röda igen. Långsiktigt tänkande, visst, visst!

 

De la paix,

Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0