Maggie goes Maggan och nya plattor i duschen?

Om det är någonting jag heller inte förstår i denna stad så är det duschen i vår lägenhet eller snarare hur vår hyresvärd sköter problemet att vatten rinner ned till vår granne när vi duschar. När jag tidigare idag satt i min godan ro och drack thé, tittade på svt play och hade det lugnt så knackade det på dörren. Allt-i-allo fixaren var här igen och jag försökte på stapplande franska förstå honom, han försökte svara på mina frågor men det gick väl sådär. Det jag vet är att jag kan använda duschen idag, inte imorgon. Han kommer imorgon på förmiddagen och sätter upp nya plattor i duschen. jaha...

En roligare grej är att Maggie i min klass har av mig fått ett nytt smeknamn, jag kallar henne härmed för "Maggan", enligt mig är dett väldigt roande. De två andra svenskarna i klassen tycker också att det är roligt.

Solen skiner men det är har börja blivit kallt i Paris.
Nu ska jag gå och handla mat, stor handla.

Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0